مقالات آرشیو خبر ها
جنگنده ای در آرتمیو فرانکی

جنگنده ای در آرتمیو فرانکی

در پیروزی یوونتوس برابر فیورنتینا پل پوگبا عملکرد فوق العاده ای داشت، پاس گل اول را داد تا رکوردش در 6 بازی اخیر را به 6 پاس گل و 4 گل برساند. ضربه ی سر فداکارانه ی او که به گل مانژو منجر شد، قفل بازی آرتمیو فرانکی را شکست و به بازیکن کروات مهلت داد تا اهمیتش برای تیم را بار دیگر پررنگ کند.

 

او دهمین گل این فصلش را زد و حالا 13 گل در تمام رقابت ها به ثمر برساند و 6 پاس گل (یکی از انها پنالتی ای بود که بازی اودینزه گرفت) آمار قابل قبولی در فصل اولش با غول های تورین ثبت کند.

 

نمی توان اثر او را دست کم گرفت، مربی او ماسیمیلیانو آلگری بلافاصله در کنفرانس بعد از بازی از او ستایش کرد:

 

مردم شاید تشخیص ندهند، البته عده ی کمی از آنها این چنین هستند، اما مانژوکیچ بازیکنی بسیار تکنیکی است. او به ندرت پاس اشتباه می دهد، پاس فوق العاده ای هم به پل پوگبا داد، همان طور که بازی قبل سامی خدیرا را روی گل سوم راه انداخت. پائولو دیبالا چشم همه را گرفته است، چرا که سریع و چابک است، اما به ماریو نگاه کنید که چگونه فرارهایش را زمان بندی می کند و با انتخاب صحیح بهترین پاس ها را می دهد.

 

این ستایش بسیار گزاف می نماید، اما کاملا سزاوارانه بود، چرا که شاهد نمایش خوب دیگری از ستاره ی سابق بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید بودیم. همانطور که در سایت FourFourTwo اشاره شد، مانژوکیچ با تنها شوتش برابر فیورنتینا گل زد و 14 پاس از 20 پاسی که ارسال کرد هم صحیح بود، این بازیکن 29 ساله در یک صحنه که موفق به جا گذاشتن بازیکن فیورنتینا شد و توانست 3 موقعیت گلزنی هم ایجاد کرد، در ضمن باید عملکرد دفاعی او هم در نوع خود شایسته ی توجه است، او دو بار توپ را از منطقه ی خطر دور کرد و در تنها نبرد هوایی اش موفق بود، او در این بازی نشان داد که چرا در ترکیب ثابت به آلوارو موراتا ترجیح داده می شود.

 

ترجیح دادن مانژوکیچ به موراتا ، به خاطر دو خصوصیت اصلی ماریو است : توانایی بازی در فضاهای اندک ، تمام کنندگی فوق العاده اش! مانژو از ۳۰ شوتش در سری آ‌ ۱۰ـتایش را گل کرده است.

 

فرم او در کل فصل به شکل یکدستی در استانداردهای بالایی قرار داشته است، گل های او برای تلاش های یوونتوس تا این جای فصل و قهرمانی آنها در سری آ‌نقش فراوانی ایفا کرده است، او تابستان 2015 با مبلغ 19 میلیون یورو به یووه پیوست و بلافاصله توانست موثر باشد و برابر لاتزیو در سوپرکاپ گلزنی کرد. و توانست با والی اش در این دیدار توانست تعداد گل هایش را دو رقمی کند.

 

ماریو در برابر منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد هم چنین کاری کرد و تنها شوتش را گل کرد و در بازی برگشت با منچسترسیتی در ماه نوامبر هم تک گل بازی را زد. اما مانژوکیچ بعد از دابلی که برابر کارپی در به انجام رساند، برای مدتی موفق به گلزنی نشد که از دسامبر تا آوریل به طول انجامید (اگرچه او حدود دو ماه مصدوم بود.) در ماه مارس آلگری در گفت و گو با اسکای گفته بود که : « فداکاری های بیش از حد او برای کمک به خط دفاع مانع از بُرَندگی او در برابر دروازه می شود و بلافاصله او به فرم پرقدرتش بازگشت.»

 

او در پیروزی 1‐0 یوونتوس برابر امپولی طلسم گل نزدنش را شکست و برابر لاتزیو و میلان هم گلزنی کرد و حالا در 5 بازی اخیرش 4 گل زده است و نشان داد حرف های آلگری در کنفرانس پیش فصل یوونتوس بیهوده نبوده است:

 

مانژوکیچ در هر لیگی گلزنی کرده است، او شخصیت قدرتمندی دارد، در سطح بین المللی است و خوب کار خواهد کرد. ما مانژوکیچ را خریداری کردیم چرا که به طور مشخص او را می خواستیم. او بازیکن فوق العاده ای است و من بسیار خوشحالم.

 

آنها قهرمانی شان را مسجل کرده اند و فینال کوپا ایتالیا را در پیش دارند، آلگری باید امیدوار باشد که مانژوکیچ به فرم کنونی اش ادامه دهد تا به بانو برای کسب جامی دیگر تا قبل از شروع تابستان کمک کند.

 

از بلیچر ریپورت، با اندکی تصرف


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: